luni, 16 iulie 2012

Importanta unui Radiator Auto


Un radiator auto, sau radiator de apa are funcția de a menține motorul rece.
Atunci când porniți sau opriți motorul unei mașini, acesta generează multa căldura. Cea mai mare parte a căldurii este eliminata prin țeava de eșapament. Cealaltă parte a căldurii rămâne în jurul motorului. Cu toate ca motorul are nevoie de căldura pentru a funcționa la capacitate maxima, prea multa căldura îl poate distruge. In cazul în care cilindrii și pistoanele motorului se topesc, motorul este distrus complet.
Radiatorul e partea principala a sistemului de răcire a mașinii. Funcția sa prAincipala este de a asigura motorului o temperatura potrivita, la care acesta poate funcționa in parametrii normali. Este esențial ca motorul sa fie cald, dar sa nu ajungă la o temperatura prea mare. Cu cat combustibilul este transformat în vapor mai rapid, cu atât este mai eficient procesul de combustie. Este important acest lucru, deoarece un proces de combustie eficient, reduce nivelul de poluare produs de mașină. Daca motorul are temperatura potrivita, uleiul care îl lubrifiază va avea consistenta perfecta, ceea ce va duce la o viata mai îndelungata a motorului. De aceea este important ca mașina sa aibă un radiator de apa cat mai bun.
Un radiator auto este de obicei construit din aluminu. Acesta conține mai multe tuburi care trec prin motor. Tuburile transporta prin motor un lichid de răcire, rolul acestuia fiind de a reduce temperatura în motor. Temperatura motorului este măsurata de un termostat, care se deschide atunci când temperatura depășește un anumit grad.
Pompa de apa impreuna cu difertite tuburi rolul de a facilita parcurgerea lichidului de răcire prin motor. Radiatorul ajuta la transferarea căldurii de la lichidul de răcire spre aerul suflat de către ventilatorul radiatorului. Sunt diferite feluri de radiatoare pentru turisme. Unul dintre cele mai populare feluri este radiatorul pe apa, intitulat și radiator apa. Aceste radiatoare au evoluat mult în ultimii ani, sistemul de transmitere al apei fiind îmbunătățit. Primele radiatoare apa foloseau un sistem vertical, dar cele mai recente folosesc pompe centrifugale, fiindcă sunt mai eficiente.
Lichidul de răcire folosit de radiatoare este apa combinata cu propilenglicol glycol sau etilenglicol, cunoscut sub numele popular de antigel. Una dintre cele mai dese probleme cu radiatorul auto este distrugerea termostatului. In cazul în care termostatul are probleme, motorul și întreaga funcționare a mașinii vor avea de suferit.
Este important sa verificați întregul sistem de răcire al mașinii, deoarece aceasta poate avea diferite probleme. Radiatorul se poate înfunda, sai bloca cu particule de praf, ceea ce duce la o performanta scăzuta a motorului. Felul în care mașina este condusa poate fi de asemenea dăunător pentru un sistem de răcire. Mașina nu trebuie niciodată forțata, deoarece radiatorul auto poate fi afectat. Este important sa păstrați mașina in cea mai buna condiție posibila, pentru a elimina anumite surprize neplăcute.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu