Un radiator auto,
sau radiator de apa are funcția de a menține motorul rece.
Atunci când porniți sau opriți motorul unei mașini, acesta generează multa căldura. Cea
mai mare parte a căldurii este eliminata prin țeava de eșapament. Cealaltă
parte a căldurii rămâne în jurul motorului. Cu toate ca motorul are nevoie de căldura pentru a funcționa la capacitate maxima, prea multa căldura îl poate
distruge. In cazul în care cilindrii și pistoanele motorului se topesc, motorul
este distrus complet.
Radiatorul e
partea principala a sistemului de răcire a mașinii. Funcția sa prAincipala este
de a asigura motorului o temperatura potrivita, la care acesta poate funcționa in
parametrii normali. Este esențial ca motorul sa fie cald, dar sa nu ajungă la o
temperatura prea mare. Cu cat combustibilul este transformat în vapor mai rapid,
cu atât este mai eficient procesul de combustie. Este important acest lucru,
deoarece un proces de combustie eficient, reduce nivelul de poluare produs de mașină. Daca motorul are temperatura potrivita, uleiul care îl lubrifiază va
avea consistenta perfecta, ceea ce va duce la o viata mai îndelungata a
motorului. De aceea este important ca mașina sa aibă un radiator de apa cat mai bun.
Un radiator auto este de obicei construit din aluminu. Acesta conține mai
multe tuburi care trec prin motor. Tuburile transporta prin motor un lichid de răcire, rolul acestuia fiind de a reduce temperatura în motor. Temperatura
motorului este măsurata de un termostat, care se deschide atunci când
temperatura depășește un anumit grad.
Pompa de apa impreuna cu difertite tuburi rolul de a facilita parcurgerea lichidului de răcire prin motor. Radiatorul ajuta la transferarea căldurii de la lichidul de răcire spre aerul suflat de către ventilatorul radiatorului. Sunt diferite
feluri de radiatoare pentru turisme. Unul dintre cele mai populare feluri este radiatorul
pe apa, intitulat și radiator apa. Aceste radiatoare au evoluat mult în
ultimii ani, sistemul de transmitere al apei fiind îmbunătățit. Primele
radiatoare apa foloseau un sistem vertical, dar cele mai recente folosesc pompe
centrifugale, fiindcă sunt mai eficiente.
Lichidul de răcire folosit de radiatoare este apa combinata cu propilenglicol glycol sau etilenglicol, cunoscut sub numele popular de
antigel. Una dintre cele mai dese probleme cu radiatorul auto este distrugerea
termostatului. In cazul în care termostatul are probleme, motorul și întreaga funcționare a mașinii vor avea de suferit.
Este important sa verificați întregul sistem de răcire al mașinii, deoarece aceasta poate avea diferite probleme. Radiatorul se poate înfunda, sai bloca cu
particule de praf, ceea ce duce la o performanta scăzuta a motorului. Felul în
care mașina este condusa poate fi de asemenea dăunător pentru un sistem de răcire. Mașina nu trebuie niciodată forțata, deoarece radiatorul auto poate fi
afectat. Este important sa păstrați mașina in cea mai buna condiție posibila,
pentru a elimina anumite surprize neplăcute.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu